Nordnet är Årets Bank 2017

Idag är vi väldigt stolta på Nordnet. Tidningen Privata Affärer har nämligen utsett oss till Årets Bank med motiveringen ”Banken som gått i bräschen för att göra sparande enklare ökar tempot. Juryn gillar fler konkreta tjänster som kan förbättra våra läsares ekonomi”.

Den kartläggning Privata Affärer gör varje år av svenska banker är branschens tyngsta och genomförs i år för 27:e gången. En jury bestående av skribenter inom det privatekonomiska området delar ut ett antal pris till banker, produkter och personer de anser förtjänar att uppmärksammas, baserat på bland annat feedback från läsarna. Nordnet har för 2017 tagit hem huvudkategorin Årets Bank, och är alltså den bank som utmärkt sig mest positivt under året. Vår kompis Tink tog hem priset för Årets app.

Jag började på Nordnet strax innan sommaren och har under drygt ett halvår fått uppleva vilken kompetens och drivkraft som finns på det här företaget. Det har varit intensiva första sex månader, och jag tycker att vi har lyckats leverera en hel del funktioner som har förbättrat vårt erbjudande; något som juryn hos Privata Affärer nu har uppmärksammat och belönat oss för. Några exempel är robotrådgivning via Robosave, direktsinsättningar via Swish, ett utökat bolåneerbjudande och courtagefri handel i börshandlade produkter. Inom kort kommer vi att börja använda artificiell intelligens i vår kundservice, och genom vårt samarbete med ekonomiappen Tink kommer vi kunna ge våra kunder möjligheten att se sitt sparande i aktier och fonder från alla banker när man är inloggad hos Nordnet. Parallellt med detta har vi utvecklat vår nya hemsida och app som kommer rullas ut till samtliga kunder under vintern. Vår approach kommer inte vara att lansera en komplett sajt direkt, utan att löpande presentera mindre delar. Det är på det sättet vi vill jobba när det gäller produktutveckling, eftersom feedback från våra kunder är en central del i hur vi för vårt erbjudande framåt. På det sättet kan vi löpande vässa sajten utifrån vad som kommer fram i användartester och efter kommentarer från er kunder.

Vi slår oss naturligtvis inte till ro här utan är ödmjuka kring att vi hela tiden kan förbättra oss och utveckla vårt erbjudande ytterligare. Det finns mängder av spännande områden som vi tittar på att expandera inom och där ser jag särskilt bolån och digital rådgivning som extra intressanta. Helt klart kommer vi fortsätta bredda vårt produkterbjudande, samtidigt som vi behåller vår digitala affärsmodell med ett stort utbud och konkurrenskraftiga priser.

Kontakta gärna mig på twitter med synpunkter och kommentarer på i vilken riktning du vill se Nordnets erbjudande utvecklas i framtiden. 

Tack för att du väljer Årets bank för ditt sparande. Vi kommer göra allt för att förvalta ditt förtroende på bästa sätt. Med det önskar jag en god jul och ett riktigt gott nytt år!

Bästa hälsningar / Peter