Paulig GroupDetaljhandeln

MotivationGenom att engagera kvalificerade och motiverade medarbetare arbetar Paulig Group med Employer Branding. Genom en inspirerande kultur och innovativ arbetsmiljö utses härmed Paulig Group  till ett av Sveriges Karriärföretag 2019.

Kvalitet
Organisationens karriärsidor; information, kvalitet och dynamik
Attraktivitet
Attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar
Aktivitet
Aktiviteter gentemot studenter och yrkesverksamma akademiker
Sociala medier
Närvaro och kvalité på social och digital media

 

Att svara på öppna frågor är nyckeln till framgång

Att Ladau har en gedigen bakgrund inom marknadsföring syns också hos Paulig.

”All affärsverksamhet ska grunda sig på en äkta förståelse av konsumenten. Vilka behov och vilka konsumtionssituationer kan Pauligs produkter besvara på ett unikt sätt, och varför väljer konsumenten våra produkter eller låter bli att välja dem? Att skapa en djuplodande kännedom av konsumenten är mycket svårt, för det kräver både tid och kunskaper att tolka data på nyansnivå. Men nyanser är ofta avgörande, och det är mycket viktigt att bygga upp de här analytiska färdigheterna. Det är bland annat det här arbetet som jag vill vara med och stödja hos Paulig”, säger Ladau.

Hos Paulig möts människor och värderingar

Ladau började jobba som Pauligs koncernchef i början av juni. Innan detta jobbade han som vd på Fazer Konfektyr. Han har varit i Finland bara i några år. Tidigare tillbringade han ett par årtionden utomlands på ledande poster i internationella företag, bl.a. The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, Gillette, Unilever och Kellogg Company.
Efter den långa perioden utomlands kan han betrakta den finländska ledningskulturen från en utomståendes perspektiv. Hurdan är den? Hur har det finska ledarskapet förändrats enligt honom?

”Sakorientering har traditionellt varit styrkan hos det finländska ledarskapet. När man fokuserar på siffror och processer får man ändå inte glömma människan. Jag har märkt att balansen mellan sakorientering och hänsyn till människan har blivit bättre inom ledningskulturen i Finland.”

Uppskattningen för människor och team och diskussionskulturen är trender som blir starkare inom företagsledning överlag. Hos Paulig syns respekten för individen bland annat på så sätt att coachning av anställda står i centrum inom företagskulturen.

Vad är då den största skillnaden mellan att jobba på ett familjeföretag och i ett börsbolag?

“Här står värderingarna mycket nära människan. Det som står på pappret och hur människorna lever i verkligheten stämmer överens här. Företaget har starka rötter, och när man ser på dess historia har värderingarna alltid varit den röda tråden i Pauligs verksamhet.”


Jobba med oss

På Paulig är vi stolta över vår organisationskultur som baserar sig på våra tre värderingar: Stay Curious, Strive for Excellence och Grow Together. Vår gemensamma kultur, vårt sätt att arbeta och skapa tillsammans kallar vi Paulig Way. Vi är över 2000 professionella i 13 olika länder. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som vill bli del av våra familj av goda smaker – personer som kan hjälpa oss på vår färd in i det nya. Följ med oss på vår resa här på Paulig

Lediga jobb

Vi som arbetar på Paulig förenas i vår strävan att utforska de bästa smakerna. Vi är ett familjeägt internationellt livsmedelsföretag, grundat 1876 och kända för kvalitetsprodukter inom Kaffe, Mat, Kryddor och Snacks. Vårt produktsortiment inbegriper välkända varumärken som Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Koncernen har cirka 2 000 medarbetare i 13 länder och nettoomsättningen uppgick år 2017 till 929 miljoner euro.

Se våra lediga tjänster HÄR