På Folksam satsar vi inom digital kundupplevelse, data- och insiktsdrivet arbetssätt och kundcentrering, där automatiserad och personligt anpassad kommunikation spelar en viktig roll. Vi söker nu en senior CRM-projektledare med erfarenhet av Marketing Automation. Vi söker dig som kan omsätta kund- och affärsbehov till relevant och effektiv bearbetning i olika kanaler för att utveckla långsiktiga och lönsamma kundrelationer.
Du kommer att tillhöra avdelningen Kundutveckling (CRM) där du jobbar tillsammans med andra CRM-projektledare och CRM-specialister. Avdelningen tillhör sektionen Digitalt kundmöte där även avdelningarna Kundupplevelse (UX, CX), Digital kommunikation (Website Managers) samt Optimering och Analys (SEO/SEM, CRO och webbanalys) ingår.
Som projektledare leder du arbetet med att identifiera och utveckla aktiviteter för att stärka och förlänga relationen med befintliga kunder. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av CRM-aktiviteter i olika kanaler och säkerställer en sammanhållen kundupplevelse och att aktiviteter går i linje med uppsatta mål.
Du samarbetar med flera andra team och kompetenser både inom och utanför den egna sektionen och medverka som specialist i strategiska initiativ eller forum som rör direktmarknadsföring, kundkommunikation eller kundupplevelse.
Du kravställer utveckling av verktyg och metoder inom datadriven, automatiserad och personligt anpassad kommunikation och håller dig uppdaterad på nya funktionaliteter i vårt Marketing Automation-verktyg.
Några exempel på arbetsuppgifter
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av projektledning från en liknande roll inom CRM/Marketing Automation. Du bör ha en akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring, marknadskommunikation. Du har arbetat operativt i Marketing Automation-verktyg (ett plus om det är Adobe Campaign) och har god kunskap om metoder och verktyg som krävs för datadriven, automatiserad och personligt anpassad kommunikation.
För att lyckas som projektledare ser vi att du drivs av att skapa värde för våra kunder och vår affär och känner dig trygg med att omsätta affärsbehov, data- och kundinsikter till relevant och effektiv kundkommunikation. Du har god samarbetsförmåga och tar initiativ och arbetar strukturerat med att planera och driva aktiviteter och projekt framåt. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation.
Ett plus är om du har erfarenhet av att jobba i agila team.
Välkommen till Folksam – här driver du viktiga frågor framåt. Från de avgörande detaljerna till de stora perspektiven, med fokus på att förenkla våra kunders vardag. Det gör att du bidrar till något större, oavsett roll. Här finns det många roliga, utvecklande jobb och du har goda chanser till en spännande karriär.
Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Våra moderna kontor bjuder in till samarbete och lärande, här får vi saker att hända! Du har flexibiliteten att kunna varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån, utifrån verksamhetens behov.
Läs mer och se filmer om livet hos oss på folksam.se/jobb-och-karriar.
Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 24 november 2025. Vi gör löpande urval till intervju under ansökningstiden.
Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Emma Reigans Fogelin, 070-831 58 46.
Fackliga representanter: Akademikerföreningen Susanna Järnek 070-831 69 46, Forena Ann-Charlotte Tollqvist 073-440 10 59 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32.
Ansök här
Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »