Topp 10 YP
Accountor
20-10-2023

Kampanjöversikt

73 653exponeringar till målgruppen
566har klickat sig vidare
166 149unika personer har nåtts av er annons
19 000unika personer i vårt Karriärnätverk med studenter och young professionals har nåtts av kampanjen i form av nyhetsbrev

Målgrupp

Kampanjens målgrupp är Young professionals och studenter.Målgruppen är unga akademiker i början av karriären, de är drivna, effektiva och kan bidra med ny kunskap och kompetens som företag verkligen kan dra nytta av.

Målgruppen består främst av personer mellan 18-35 år och ca 70% av målgruppen använder sociala medier dagligen där Instagram och Facebook är de populäraste apparna år 2022 enligt Internetstiftelsen. Läs mer om de andra exponeringsplatserna Studentum, Shortcut och Native ad på respektive sida.

Sammanställning av statistik

Sociala MedierMålgruppsvisningar27 832Räckvidd13 455Klick156Genomsnittlig CTR0.2%CTR1.16%
Native ad i dagspressRäckvidd133 694Klick102Genomsnittlig CTR0.07%CTR0.08%
ShortcutMålgruppsvisningar15 000Klick35Genomsnittlig CTR0.15%CTR0.23%
StudentumMålgruppsvisningar30 821Räckvidd302 156Klick273Genomsnittlig CTR1.02%CTR0.89%

Målgruppsvisningar: Här ser ni hur många gånger annonsen har exponerats totalt till den relevanta målgruppen.
Räckvidd: Här ser ni hur många unika personer som har sett annonsen.
Klick: Här ser ni hur många som har klickat sig vidare i annonsen.
CTR: Klick/antal visningar ger en fingervisning på hur intresset tagits emot av målgruppen.

Aktivitet / Exponering

Målgruppsvisningar27 832
Räckvidd13 455
Klick156
Genomsnittlig CTR0.2%
CTR1.16%
ResultatÖver snitt

Sociala Medier

Ert varumärke exponerades tillsammans med Karriärföretagen på Facebook, Linkedin och Instagram under kampanjperioden. Syftet med den digitala kampanjen är att öka trafik till listan där ni är ett Karriärföretag.

Aktivitet / Exponering

Räckvidd133 694
Klick102
Genomsnittlig CTR0.07%
CTR0.08%
ResultatÖver snitt

Native ad i dagspress

Ni presenterades i en Native ad på några av Sveriges främsta nyhetssajter: BreakIT, Dagens Industri, Dagens Nyheter, Omni, Svenska Dagbladet och Veckans Affärer. Syftet med Native ad är att öka trafiken till listan där ni är ett Karriärföretag.

Aktivitet / Exponering

Målgruppsvisningar15 000
Klick35
Genomsnittlig CTR0.15%
CTR0.23%
ResultatÖver snitt

Shortcut

Shortcut är Sveriges största karriärnätverk för studenter och Young Professionals med över 70 000 medlemmar. Vi marknadsförde SEK som Karriärföretag på shortcut.se samt under ett antal underkategorier.

Aktivitet / Exponering

Målgruppsvisningar30 821
Räckvidd302 156
Klick273
Genomsnittlig CTR1.02%
CTR0.89%
ResultatUnder snitt

Studentum

Studentum är idag Sveriges ledande Internetportal för eftergymnasiala studier med över 500 000 medlemmar. Vi marknadsförde topp-listan via Studentums nyhetsbrev och på Studentum.se.

Användning av Mediakit

Roll-up

Vi hoppas att er roll-up står centralt placerad i till exempel receptionen eller entrén. Önskar ni fler roll-ups, hör av er!

Certifikat

Vi hoppas också att ert certifikatet har fått en bra exponeringsyta på kontoret där det syns väl. Det är till exempel till nytta att visa upp certifikatet vid anställningsintervju.

Badge:

Ni erhöll badgen Karriärföretag 2022 som ni kan exponera i flera sammanhang.Ex i sociala medier, i samband med lediga tjänster, på er karriärsida, i er mejlsignatur med mera.

Pressrelease:

Flertalet Karriärföretag går ut med en pressrelease som läggs upp på deras hemsida och sociala medier.

Egen profilsida på www.karriarforetagen.se:

Har ni tittat på er egen profilsida på karriarforetagen.se och säkerställt att vi har den senaste informationen som ni vill kommunicera? Ni känner väl till att vi gärna lägger upp både bilder, nyheter och filmer på er egen profilsida utan kostnad för hela 2022.