MotivationCoor har blivit utsedda till Karriärföretag 2025 för sitt engagemang för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö. Med ambitionen att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden fokuserar Coor på att utveckla smarta och hållbara lösningar som gynnar både kunder och medarbetare. Den positiva och varma arbetskulturen, tillsammans med trygga anställningsvillkor, gör Coor till en attraktiv arbetsplats där medarbetare kan trivas och växa.
Som ledande facility management-leverantör, främst inriktad mot integrerade och komplexa helhetsuppdrag (IFM), är Coor med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Det är genom vår Passion för service som vi skapar värde för våra kunder. Våra viktigaste serviceområden är mat och dryck, lokalvård, fastighetsservice och arbetsplatsservice, där vi bidrar med expertis, innovation, utveckling och strategisk rådgivning inom mer än 100 olika servicetjänster för arbetsplatser och fastigheter. Bland Coors kunder finns såväl större som mindre bolag i både privat och offentlig sektor. Coor tar ett stort ansvar för sitt agerande i förhållande till kunder, medarbetare, leverantörer, miljö och samhället i stort.
För Coor är människorna det allra viktigaste. Vi skulle inte vara någonting utan våra motiverade och kompetenta medarbetare som stöttar våra kunders behov. Hos oss arbetar mer än 13 000 personer med olika bakgrunder, erfarenheter och jobbtitlar. Det värderar vi som en av våra största tillgångar; med fler perspektiv blir vi bättre, mer lönsamma och mer innovativa. Det vi har gemensamt är att vi trivs bäst när vi arbetar tillsammans, vi gillar att utvecklas och vi ger gärna det där lilla extra.
Hos oss är Du skillnaden!
Coor erbjuder olika möjligheter för nyutbildade inom alla våra
tjänsteområden. Vi är en bra arbetsgivare för dig som är ny på arbetsmarknaden, eftersom du har stora möjligheter att påverka ditt arbete
och din utveckling. Redan under studietiden erbjuder vi möjligheter att lära dig mer om vårt företag exempelvis via praktik. Det är ofta ett första steg mot en anställning. Inom fastighetssidan tar vi emot studenter som läser på någon yrkeshögskola för att bli fastighets-/drifttekniker, Facility Manager samt andra tekniktjänster.
Många av våra kunder har verksamhet på olika orter och/eller i olika länder. De förväntar sig att vi arbetar på ungefär samma sätt och levererar samma höga kvalitet i hela koncernen. Att arbeta aktivt med en gemensam
företagskultur är därför en viktig uppgift. Vår kultur är varm och
inkluderande, det finns stora möjligheter att växa och utvecklas, vi ligger i
framkant när det gäller innovationer.
Oavsett vad vi arbetar med förenas alla medarbetare i ambitionen att
tillhandahålla god service till våra kunder. Vi ska vara smarta och fundera
på hur vi kan bli bättre på det vi gör. Vår gemensamma ambition är att
ständigt utveckla servicen till våra kunder. Förbättringsförslag och nya
lösningar är något vi alla kan bidra med, och vi har därför infört ett
gemensamt arbetssätt för att kunna ta tillvara på alla goda idéer.
Utgångspunkten i arbetet med vår företagskultur är våra tre ledstjärnor,
våra gemensamma värderingar, som vägleder medarbetarna i det dagliga
arbetet, och vår gemensamma uppförandekod – Code of Conduct.