IKEA ABDetaljhandel

Employer branding
Quality of Communication
Career Days
Attractiveness
IKEA konceptet grundar sig på idén att tillhandahålla heminredningsprodukter som många, och inte bara ett fåtal, ska ha råd med. Det kan vi uppnå genom att kombinera funktion, kvalitet, design och produktvärde – självklart alltid utifrån ett hållbarhetsperspektiv. IKEA konceptet förekommer i alla delar av vårt företag och vår affärsmodell, från design och inköp till förpackningar och distribution. Vårt mål är att hjälpa människor att leva ett mer hållbart liv hemma.
Vi tror att varje individ har något värdefullt att erbjuda.
Vi är en heterogen grupp med jordnära, raka människor som brinner för heminredning. Vi kommer från världens alla hörn, men delar en inspirerande vision: ”att skapa en bättre vardag för de många människorna”. Vårt sätt att förverkliga visionen bygger på våra gemensamma humanistiska värderingar. De här värderingarna utgör grunden i hur vi jobbar och i vår inkluderande, öppna och ärliga kultur. Vår kultur bygger på gemenskap, entusiasm och glädje. Vi jobbar hårt, men har kul under tiden. Och vi letar alltid efter människor som delar vår positiva attityd och våra värderingar.