SchibstedFinans/ekonomi/juridik

MotivationGenom att ge medarbetarna stora möjligheter till utveckling och karriär arbetar Schibsted Media Group attraktivt med sitt Employer Branding arbete. Med en innovativ arbetsmiljö och ett stort miljöfokus utses härmed Schibsted Media Group till ett av Sveriges Karriärföretag 2020.

Kvalitet
Organisationens karriärsidor; information, kvalitet och dynamik
Attraktivitet
Attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar
Aktivitet
Aktiviteter gentemot studenter och yrkesverksamma akademiker
Sociala medier
Närvaro och kvalité på social och digital media

Om Schibsted


Schibsted Sverige har cirka 1 300 anställda, varav de flesta är anställda i medieföretagen Aftonbladet och Svenska Dagbladet. 
Tidningspublikationer och nyhetswebbplatser för Aftonbladet och Svenska Dagblad är en kärnverksamhet för Schibsted Sveriges. Till detta läggs en lång lista med spännande och innovativa onlinetjänster utanför publiceringsområdet, som alla samlas under Schibsted Tillväxtmedier AB.

Idag är vi marknadsledande inom den digitala mediebranschen i Sverige. Med Aftonbladet.se och Blocket.se som är Sveriges ledande webbplatser når vi ut till hälften av Sveriges befolkning varje dag.

Arbeta hos oss

Att arbeta på Schibsted innebär att ha fötterna på jorden och dina ögon och öron öppna. Som nyfikna entreprenörer och innovatörer trivs vi med en djup förståelse för lokalt beteende och våra kunders framtida behov. Vi bygger ständigt nya produkter och tjänster och letar efter människor som är redo att påverka varje dag. 

Vi vet att friska, glada människor gör det bästa arbetet. Det är därför vi hela tiden funderar över den perfekta balans mellan arbetsliv och liv och hur vi kan erbjuda ett modernt, flexibelt och hälsosamt arbetssätt. 

Lärande och utveckling på jobbet är ett ömsesidigt intresse och en investering för anställda, chefer och organisationen. Inom vårt eget Learning Lab ger vi våra medarbetare möjligheten att utveckla och nå sin fulla potential.

Hitta lediga tjänster här.

 

Artiklar

Meet Malin Stråhle”I love the dynamic interaction with users and the fast pace of digital media,” says Malin Stråhle, CTO Schibsted Publishing Sweden. What sort of tech-projects have you been working on? I am leading the product development at Schibsted Publishing Sweden. More recently, my team and I are integrating hypothesis-driven product development based on deep insights […]Läs mer

Följ Schibsted på sociala medier

FacebookLinkedInWebbsida