Gå med i Karriärnätverket - få tillgång till stipendier, traineeprogram och mycket mer! Bli medlem!
Ledigt jobb
« Tillbaka

Brand & Category Development Manager

Scan Sverige är inne i en spännande tillväxtfas där vi moderniserar vårt erbjudande och stärker vår position som marknadsledare. Nu söker vi en Brand & Category Development Manager för kategorin Kött – en nyckelroll där du får forma framtidens matvanor och driva tillväxt för vår varumärkes- och produktportfölj. I denna roll får du möjlighet att bidra till en ökad och hållbar svensk livsmedelsförsörjning med ett av Sveriges mest välkända varumärken.

Det här kommer du att göra
Som Brand & Category Development Manager för kategorin Kött har du ett helhetsansvar för att utveckla, positionera och driva tillväxt i vår mest centrala kategori. Du tar fram och implementerar den långsiktiga kategori- och varumärkesstrategin, med fokus på att öka marknadsandelar, stärka konsumenternas relation till våra produkter och utveckla vår affär över samtliga försäljningskanaler.

Du samarbetar nära kollegor inom marknad, försäljning, produktutveckling och innovation – och fungerar som en drivande kraft i tvärfunktionella initiativ. Genom att analysera trender, konsumentbeteenden och konkurrens identifierar du nya möjligheter, initierar koncept- och designutveckling samt optimerar portföljen och driver projekt från idé till lansering i nära samarbete med Product Portfolio Manager. Du ansvarar för budget kopplad till ditt kategoriområde.

Du har även ett nära samarbete med kunder och vår säljorganisation i att initiera och driva kategoriprojekt som stärker vår position som den ledande aktören på marknaden.

Du är placerad på vårt huvudkontor i Stadshagen i Stockholm och rapporterar till Head of Brand & Category på Scan Sverige. Du ingår i ett dedikerat team på 6 personer bestående av 3 Brand & Category Development Managers, 2 Product Portfolio Managers och 1 Insight Manager.

Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • Erfarenhet inom varumärkesutveckling och/eller kategoriutveckling, inköp eller kommersiell roll från FMCG
  • Erfarenhet av att driva strategiska initiativ för tillväxt och lönsamhet
  • Kompetens i marknadsanalys, konsumentinsikt och konkurrentbevakning
  • Dokumenterad erfarenhet av att leda och delta i tvärfunktionella projekt
  • Professionella språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
  • En akademisk utbildning inom marknadsföring, ekonomi, försäljning eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt
  • Vi ser dessutom att det är en stor fördel om du har erfarenhet från en verksamhet som hanterar hela värdekedjan, från råvara till slutprodukt.

Du är:

  • Nytänkande och kreativ, med förmåga att se bortom det uppenbara och identifiera nya lösningar på komplexa problem. Du trivs i miljöer där du får tänka fritt och utmana etablerade arbetssätt för att skapa värde.
  • Flexibel och anpassningsbar, vilket innebär att du snabbt kan ställa om när förutsättningarna förändras. Du är bekväm i att hitta nya arbetssätt, gränssnitt och samarbeten.
  • Analytisk och konceptuell i ditt tänkande, vilket innebär att du kan koppla samman information till helheter och sätta in detaljer i ett större sammanhang.
  • Strukturerad och prioriteringsstark, där du organiserar ditt arbete metodiskt och planerar utifrån vad som är viktigast för att nå mål.
  • Relationsskapande och tillitsfull, med en genuin förmåga att bygga förtroende och skapa goda samarbeten.
  • Intresserad av mat och matlagning!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 8/8. Urval kan komma att ske löpande.

För en mer objektiv och inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot personligt brev utan ber dig istället att besvara urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten. I rekryteringsprocessen ingår både psykometriska tester och kompetensbaserade intervjuer, med syfte att främja en rättvis utvärdering för alla kandidater.

Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Johanna Lindfors, på johanna.lindfors@lantmannen.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sedan mer än 100 år är Scan Sveriges kött- och charkuterimästare. Idag är vi ett ledande livsmedelsföretag där hantverket och omsorgen om hela vår värdekedja – från gård till gaffel – utgör kärnan i vår verksamhet. Vi har en bred produktportfölj med både kött- och växtbaserade livsmedel, välkända varumärken som Scan, Pärsons och Bullens och ett starkt fokus på hållbarhet och ansvarsfull produktion. Tillsammans med våra leverantörer, 6000 svenska gårdar, och våra 1700 medarbetare bidrar Scan Sverige till en framgångsrik svensk livsmedelsproduktion och ett livskraftigt och framtidssäkrat svenskt lantbruk.

Ansök härAnsök här - Chevron
Ansök härAnsök här - Chevron Lantmännen Logo
PlatsArbetsgivareLantmännenBransch Sista ansökningsdag08 Augusti 2025Se alla jobbSe alla jobb - Chevron

Stipendier

Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal

Se alla stipendier »

Lediga Jobb

Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal

Se lediga jobb »

Traineeprogram

Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Se traineeprogram »
Bli medlem i Karriärnätverket för att fortsätta:

🌟 Du får tillgång till vår stipendieportal med över 500 stipendier

🌟 Kan göra bevakningar på stipendier, traineeprogram eller lediga jobb som du är intresserad av

🌟 Ta del av rabatter och tävlingar från våra samarbetspartners

🌟 Access till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Läs mer om Karriärnätverket här!

Bli medlemLogga in