Vi vill vara branschens mest omtyckta arbetsgivare. Inte den största – men bäst när det gäller. Därför investerar vi i våra medarbetare och satsar hållbart för framtiden. Hos oss får du korta beslutsvägar och ett team som samarbetar för att ge bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige rätt maskin på rätt plats. Låter det intressant? Vår nuvarande Kundcenterchef i Göteborg går vidare till ett nytt spännande uppdrag inom företaget, och därför söker vi nu en engagerad och driven person som vill ta över stafettpinnen och leda vårt kundcenter framåt.
Om rollen
I rollen som kundcenterchef har du ansvaret att göra Arento till kundens självklara val när det gäller inhyrning av maskiner, fordon och utrustning. Med kundens behov i fokus och en enastående service, samt ett aktivt arbete med att bevaka och bearbeta den lokala marknaden är din uppgift att skapa nya affärer. Vidare ska du leda och coacha dina medarbetare och ansvara för det operativa arbetet på kundcentret. Din huvudsakliga uppgift är att säkerställa en hög servicenivå mot våra kunder, med fokus på att lösa deras behov på bästa möjliga sätt samt att arbeta för att befintliga kunder ska växa och nya kunder ska tillkomma.
Ditt ansvar
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för hela kundcentret, inklusive budget-, resultat- och personalansvar. Du leder och utvecklar teamet för att möta verksamhetens tillväxtmål och bygger starka och långsiktiga kundrelationer. Rollen innebär både strategiskt och operativt arbete, med fokus på uthyrning och extern tillväxt.
Målsättning med tjänsten:
Vem är du?
Vi letar efter dig som drivs av att utveckla verksamheten och affären tillsammans med ditt team! Det är det allra viktigaste.
För att lyckas i denna roll söker vi dig som:
Hos oss är dina personliga egenskaper lika viktiga som dina professionella färdigheter. Vi värdesätter förtroendeingivande och affärsmässiga individer som sätter kundbemötande och service i första rummet. Du är en lagspelare som värdesätter samarbete och stödjer dina medarbetare vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö.
Vad kan Arento erbjuda dig?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och får möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar – länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång!
Ansökan och ytterligare information
Om du är redo att anta utmaningen och bli en del av vårt fantastiska team, skicka in din ansökan idag!
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test).
Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll.
Vi önskar få in din ansökan snarast möjligt men senast 3 mars. Urval görs löpande och intervjuer kommer att hållas vecka 11.
Har du frågor om tjänsten når du rekryterande chef Maria Ericsson via mail: maria.ericsson@arento.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Weronica Wiberg, HRBP, via mail: weronica.wiberg@arento.se
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »