Gå med i Karriärnätverket för att få information om nya traineeprogram, stipendier, jobb och exklusiva förmåner!
I takt med att samhället förändras så förändras även våra uppdrag. Genom att få tillgång till nya spännande tekniska lösningar som kan användas som hjälpmedel och komplement, skapas nya spännande arbetssätt för våra medarbetare. Detta gäller exempelvis både väktaren ute hos kunden såväl som teknikutvecklaren av våra framtida lösningar.
"Vi arbetar mycket med att optimera vår rekryteringsprocess, oavsett om vi rekryterar väktare eller chefer. Våra arbetsuppgifter ställer höga krav på social kompetens, förmåga att analysera situationer och att alltid vara våra kunder och allmänheten behjälplig. Sen är det viktigt att vi tar hand om dessa personer och introducera dem väl till våra arbetsprocesser. Här kretsar mycket kring ett bra ledarskap, där medarbetarna känner sig sedda och hörda."
Vi har en oerhörd kompetens bland våra anställda och det finns otaliga exempel på medarbetare som har börjat sitt första jobb på Securitas och idag sitter på en högre befattning. Vissa nyckelroller rekryterar vi till externt men överlag så försöker vi välja personer inom företaget som har utvecklats och gått vidareutbildningar internt som får chansen. Vår vd idag är exempelvis väktare i botten, vilket visar på att intern utveckling är en naturlig del Securitas företagskultur.
Det finns en nyfikenhet för nya utmaningar och samtidigt ett djupt engagemang för vår grundverksamhet som ständigt utvecklas. Detta inger ett engagemang för företaget, sättet vi arbetar på och de uppdrag vi får. Detta märks inte minst på hur många som väljer att stanna kvar inom företaget. Vi är alltid vaksamma, hjälper till och fyller däri viktiga nyckelfunktioner i samhället.
Vi använder Cookies för att ge dig en bra upplevelse av vår sida. Läs mer