
Sedan 2011 presenterar Karriärföretagen varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för studenter och unga yrkesverksamma. De arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt bland årets Karriärföretag nomineras till priser inom olika yrkeskategorier. De slutnominerade och vinnarna för respektive kategori presenterades under Stora Karriärdagen.
Prisceremonin och Stora Karriärdagen hölls på Berns Salonger i Stockholm den 8e oktober. Under kvällen tog Duni Group emot priset Årets Employer Branding Företag inom kategorin Ekonomer/Master.
"Vi är otroligt stolta och hedrade över att ha vunnit. Det här priset är ett bevis på vårt långsiktiga engagemang för att bygga en värdestyrd kultur, främja medarbetares utveckling samt driva hållbarhet och innovation”, säger Linda Clarin, Head of People & Culture Nordics, Duni Group.
”Vi är också stolta över att se att vårt employer branding-arbete i våra företagskanaler uppmärksammas. LinkedIn är en viktig plattform för Duni Group, där vi lyfter fram våra kollegor, visar upp våra innovationer och hållbarhetsinitiativ samt fortsätter att tillsammans med organisationen bygga både ett starkt varumärke och arbetsgivarvarumärke”, säger Maria Lindman, Editorial Content Manager.
”Vi är dessutom mycket stolta över att våra karriärsidor på dunigroup.com har uppmärksammats. Sidorna har blivit en central del av vår employer branding-strategi, både för att attrahera nya talanger och för att bygga intern stolthet. Ungefär 20 % av den totala trafiken på webbplatsen går till karriärsidorna, vilket gör dem till en viktig del av Duni Groups storytelling”, säger Johanna Cromnow, Corporate Brand Manager.
”För oss är Employer Branding inte bara en strategi – det är ett gemensamt arbete som möjliggörs av alla kollegor som varje dag bidrar till att göra Duni Group till en fantastisk arbetsplats. Arbetet utgår från vår företagsstrategi och bygger på nära samarbete mellan People & Culture, Communication och andra avdelningar, som till exempel vårt hållbarhetsteam”, säger Linda Clarin
”Nyckeln för oss är ett tydligt syfte som skapar stolthet och engagemang, samarbeten över teamen samt möjlighet till både professionell och personlig utveckling. På så sätt blir våra medarbetare våra bästa ambassadörer”, säger Linda Clarin.
“Genom ett målmedvetet och strategiskt arbete har Duni Group lyckats bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke som tydligt speglar företagets kultur och värderingar. Satsningar på innovation, samarbete och utveckling skapar en arbetsmiljö som attraherar och engagerar nya talanger, samtidigt som fokus på hållbarhet stärker både medarbetare och samhälle. Denna kombination av långsiktighet och engagemang gör Duni Group till en värdig vinnare av Årets Employer Branding Företag 2025.”

Processen för årets nomineringar:
1. Vem som helst har kunnat nominera till nomineringskommittén under våren 2025.
2. Nomineringskommittén granskar alla nomineringar och utser de slutnominerade i varje kategori. Dessa presenterades den 22 september på karriarforetagen.se.
3. Juryn utsåg vinnare för varje pris och kategori den 8 oktober på Stora Karriärdagen.
Nomineringskommittén:
Patrik Wigton, Styrelseordförande
Boris Nordenström, Jurymedlem
Stefan Astesana, Expertpanel
Karriärföretagens Jury:
Charlotte Hågård
Torgny Johnsson
Boris Nordenström
Anna Dyhre
Gå med i Karriärnätverket för att inte missa fler nyheter.
Gå med »