Sedan 2011 presenterar Karriärföretagen varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för studenter och unga yrkesverksamma. De arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt bland årets Karriärföretag nomineras till olika priskategorier inom följande yrkeskategorier: Civilingenjörer, Högskoleingenjörer, IT, Ekonomer, Mäklare, Tech, Naturvetare och Samhällsvetare. De slutnominerade och vinnarna för respektive kategori presenterades under Stora Karriärdagen.
Prisceremonin och Stora Karriärdagen hölls på Berns Salonger i Stockholm den 9e oktober. Under kvällen tog EY emot priset Årets Employer Branding Företag inom kategorin Ekonomi.
Vi är väldigt stolta över denna utmärkelse som inte bara är ett kvitto på våra Employer Branding-insatser under året, utan också visar att våra medarbetare är våra bästa ambassadörer. Det bekräftar att vi lyckats kommunicera vårt erbjudande och att vi är en eftertraktad arbetsgivare för unga talanger, vilket motiverar oss i det fortsatta arbetet med att attrahera och rekrytera rätt kompetens till EY.
Vårt engagemang i Employer Branding är en central del av vår affärsstrategi och därmed ett högt prioriterat område för oss. Genom ett nära samarbete med marknadsavdelningen, våra studentambassadörer och andra nyckelpersoner inom företaget strävar vi ständigt efter att attrahera, rekrytera & behålla de bästa talangerna till och på EY. Detta gör vi genom att bland annat lyfta fram våra medarbetares personliga karriärsresor, berätta om vår företagskultur och annat spännande som händer i vår verksamhet. Dessutom engagerar vi oss i olika interna initiativ för att inte bara behålla utan även främja utvecklingen av våra befintliga medarbetare, vilket i sin tur är en avgörande faktor för att stärka vårt varumärke.
För att bibehålla vår position som en attraktiv arbetsplats för unga talanger behöver vi kontinuerligt utveckla vårt Employer Branding-arbete. Det innebär att vi måste vara uppmärksamma på vad som motiverar och engagerar den yngre generationen och se till att våra värderingar, kultur och karriärmöjligheter speglar detta. Vi behöver också ligga i framkant när det kommer till nya arbetssätt och innovation samt framhäva vårt arbete med hållbarhet, mångfald och inkludering som många unga värderar högt idag. Genom att konsekvent fokusera på dessa områden och kommunicera dem tydligt kan vi säkerställa att EY fortsätter att vara en attraktiv arbetsgivare, nu och i framtiden.
“EY har framgångsrikt etablerat sig som ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet genomsyrar allt de gör. Genom att fokusera på mångfald och delaktighet har EY skapat en arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas. Denna starka värdegrund, i kombination med medarbetarnas engagemang och kompetens, har lett till mätbara resultat i attraktivitet gentemot studenter och Young Professionals. EY tilldelas därför priset Årets Employer Branding företag 2024 i kategorin Ekonomer.”
Processen för årets nomineringar:
1. Vem som helst har kunnat nominera till nomineringskommittén under våren 2024.
2. Nomineringskommittén granskar alla nomineringar och utser de slutnominerade i varje kategori. Dessa presenterades den 23e september på karriarforetagen.se.
3. Juryn utsåg vinnare för varje pris och kategori den 9e oktober på Stora Karriärdagen.
Nomineringskommittén:
Patrik Wigton, Styrelseordförande
Boris Nordenström, Jurymedlem
Stefan Astesana, Expertpanel
Karriärföretagens Jury:
Charlotte Hågård
Torgny Johnsson
Boris Nordenström
Anna Dyhre
Alumni17 december, 2024
Student6 december, 2024
Karriärföretagen15 november, 2024
Karriärföretagen30 oktober, 2024
Gå med i Karriärnätverket för att inte missa fler nyheter.
Gå med »