10 000 kr och 1 års gymkort - Sök Nordic Wellness Hälsostipendium! Till ansökan!

ValioDetaljhandeln

MotivationValio, en av Sveriges mest eftertraktade arbetsgivare, präglas av en stark företagskultur som bygger på innovation och hållbarhet. Här ges möjligheten att vara en del av en organisation som fokuserar på att skapa produkter och lösningar som är bra för människor och planeten. Valio erbjuder en dynamisk arbetsmiljö som främjar kreativitet och personlig utveckling, vilket gör företaget till en idealisk plats att forma en spännande karriär inom livsmedelsindustrin.

Kvalitet
Organisationens karriärsidor; information, kvalitet och dynamik
Attraktivitet
Attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar
Aktivitet
Aktiviteter gentemot studenter och yrkesverksamma akademiker
Sociala medier
Närvaro och kvalitet i sociala och digitala medier

Valio – vi arbetar tillsammans för att göra livet bättre.

Vår 100 år långa historia har format oss till det vi är idag; ett värderingsstyrt bolag där kund- och konsumentfokus, ansvar, förnyelse och samarbete guidar vårt arbete. Genom att bli en del av Valio, delar du vår vision om att vara det mest innovativa mejeri- och matföretaget i världen.

Vår vision är att vara det mest innovativa mejeri- och matföretaget i världen

Arvet efter Nobelprisvinnaren A.I. Virtanen, som var chef över Valios forskningsavdelning, är fortfarande starkt inom företaget. Med vetenskaplig grund skapar vi smakupplevelser och förbättrar det dagliga livet. Att ett mejeriföretag har ett eget laboratorium för forskning och utveckling är unikt i Norden och Valio investerar årligen stora summor i forskning och utveckling. Valio har en lång tradition att erbjuda goda och hälsofrämjande produkter med mervärden. Ett aktuellt exempel på det är de växtbaserade Valio Oddlygood® produkterna.

Vår vision, mission och våra värderingar är något alla Valios anställda är välbekanta med. Värderingarna är en naturlig del av det dagliga arbetet. Valio ägs av finska bönder.

Våra värderingar

På Valio, arbetar vi tillsammans för att göra livet bättre. Vi gör det genom en företagskultur byggd på starka värderingar – kund- och konsumentfokus, ansvar, förnyelse och samarbete.

Förnyelse är viktigt för oss och varje anställd behövs för det. Valio värdesätter vidareutbildning, upprätthållande av kompetens och att anställda lär sig i sitt dagliga arbete. Vi förnyar oss som experter och människor varje dag. Vi arbetar med snabbhet och smidighet och vi utvecklar ständigt nya produkter och verksamhetsmodeller. På Valio uppmuntras anställda att prova nya saker, det finns utrymme för återkoppling och lärdomar dras av misstag. Det finns många möjligheter för anställda att delta i och påverka företagets utveckling.

Konsumentfokus betyder allt för oss. Vi vill skapa produkter som hjälper människor i deras dagliga liv. Vi vill erbjuda den bästa kundupplevelsen och vi är intresserade av våra konsumenter och deras behov. För att underlätta vardagen för människor varje dag erbjuder vi inspirerande recept på valio.se. Där har vi också samlat massor av information kring laktosintolerans, hälsa- och välmående och vårt omfattande hållbarhetsarbete.

För oss betyder ansvar konkreta åtgärder i hela kedjan från mjölkgården till middagsbordet. I undersökningen Sustainable Brand Index ™ Europas största varumärkesundersökning mättes de största varumärkena i Norden med fokus på hållbar utveckling och Valio knep 2020 för sjunde året i rad förstaplatsen. Vi är stolta över detta erkännande och vårt mål är att göra vår mjölkproduktion koldioxidneutral till 2035. Ansvar är naturligtvis också synligt i alla anställdas arbete. Vi delar ett ansvar för att utföra vårt arbete säkert och med hög kvalitet, och samtidigt utveckla vårt eget kunnande, att dela information och ta hand om och utveckla vår personliga arbetsförmåga.

Valios anställda samarbetar för att hitta lösningar. En del av vår öppna företagskultur är att det alltid går bra att fråga en arbetskamrat om en åsikt eller hjälp med något. Vi respekterar alla som individer med olika styrkor. Feedback ges och tas emot och ses som en möjlighet att utveckla verksamheten. Individuell utveckling är också viktig för oss. Vi vill att alla anställda ska få möjlighet att utvecklas i sitt arbete och erbjudas bästa möjliga resurser för att göra det.

Mer om oss

Artiklar

Stipendier


kr

Valios mentorstipendium

Traineeprogram


Valio Trainee program

Medarbetare

Simon Karlsson

Customer Development Manager
Simon Karlsson arbetar som Customer Development Manager för ICA. Det innebär att han är ansvarig för hela affären och relationen till ICA, och är länken in till ICA för att göra koncept- och logistikutveckling tillsammans. Läs mer om Simon här.

Linda Munkhammar

Category Business Manager
Linda Munkhammar hade arbetat på flera stora FMCG*-bolag innan hon började på Valio för drygt ett år sedan. ”Att hitta rätt arbetsgivare är lite som att leta lägenhet – det tar några år innan man vet vad som är viktigt och överensstämmer med ens värderingar. Fördelen med att ha erfarenhet från många organisationer och företagskulturer är att jag blivit kräsen, och Valio sticker verkligen ut. Det känns äkta här!” Läs mer om Linda här.

Frida Malmqvist

Category Business Manager
Mjölk är den största kategorin inom mejeri, ändå har det inte hänt så mycket nytt i den på ett tag. Men det är just detta som är den spännande utmaningen i jobbet som Category Business Manager, menar Frida Malmqvist, med ansvar för Valio mjölk i Sverige. Läs mer om Frida här.

Följ Valio i sociala medier

KarriärsidaFacebookInstagramLinkedInWebbsida

Bli medlem du också

som fler än

30000

andra studenter och unga yrkesverksamma som vill framåt i sin karriär.

Bli medlem du också
08-600 18 00 Skriv till oss