Vi söker nu en ansvarig för process- och systemstöd inom leverantörsstyrning för att stärka vår förmåga att leverera på vårt uppdrag.
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Rollen är ett av Sveriges viktigaste jobb inom inköp, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el för att möta energiomställningen.
Inköpsfunktionen är organisatoriskt placerad inom divisionen gemensamma funktioner, som stödjer hela affärsverket. Divisionen omfattar även kommunikation, HR, rättsavdelning, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet samt inköpsavdelningen.
Rollen ansvarar för att etablera, driva och utveckla Svenska kraftnäts processer och systemstöd för leverantörsstyrning. Rollen samordnar och säkerställer att leverantörskontroller, riskprocesser och kontinuerlig uppföljning genomförs på ett strukturerat och effektivt sätt.
Tjänsten kommer även att innefatta att:
Som ansvarig för process- och leverantörsstyrning tillhör du avdelningen inköp, enhet Inköp stationer och underhåll. Avdelningen består idag av ca 45 medarbetare som arbetar med upphandling av såväl entreprenader, indirekt material, konsulter, IT samt elmarknad. Enhet inköp stationer och underhåll består av totalt nio personer.
Chefer och medarbetare inom inköpsavdelningen arbetar aktivt med förändringsarbete för att hela tiden utveckla inköpsverksamheten som präglas av inkludering, teamkänsla, öppenhet och kollegial stämning.
Skallkrav:
Personliga egenskaper:
Som person är du relationsskapande både internt och externt och har hög samarbetsförmåga. Du agerar affärsmässigt i dina beslut och i din rådgivning och är lyhörd inför organisationens behov. Du har en helhetssyn över verksamheten och ett starkt eget driv och förmåga att leverera i tid och nå uppsatta mål. Vidare har du stark analytisk förmåga och vana av att arbeta med data och KPI:er och riskmodeller.
Sist men inte minst är du strukturerad och processinriktad med focus på ständiga förbättringar. Du har även en god teknisk förståelse och är intresserad av att arbeta med systemstöd och digitalisering.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Utbildning:
Akademisk examen inom inköp, ekonomi, juridik, logistik, teknik eller motsvarande praktisk erfarenhet.
Du har även:
Meriterande:
För mer information kontakta gärna följande personer;
Rekryterande chef Nicoleta Teunis, tel. 010-475 97 87.
Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49.
Fackliga representanter.
Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72.
Erika Midfjäll, ST, tel. 010-475 87 31.
Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.
Ansök här
Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »