Gå med i Karriärnätverket - få tillgång till stipendier, traineeprogram och mycket mer! Bli medlem!
Ledigt jobb
« Tillbaka

Backoffice Administrator - Full time

Gillar du när det händer mycket, när struktur och tempo går hand i hand – och när varje detalj faktiskt gör skillnad? I Fondteamet på Avanza Backoffice får du arbeta mitt i flödet av våra kunders fondaffärer, i ett team där samarbete, ansvar och förbättringsdriv är nyckeln till framgång!

Om Fondteamet

Backoffice hanterar administrationen av alla våra kunders värdepappersaffärer, flyttar av värdepapper och likvider. Vi ansvarar även för myndighetsrapportering och för att utreda kunder som kan utgöra en högre risk. Ett gemensamt fokus i alla grupper är att förbättra processer och öka effektiviteten, för att stötta vår fortsatta tillväxt.

I Fondteamet är vi en engagerad grupp på elva heltids- och fyra deltidsmedarbetare som arbetar tätt tillsammans. Tempot är högt och flödena stora – därför är samarbete, struktur och noggrannhet avgörande.

De kommande månaderna fokuserar vi på att effektivisera vårt flyttflöde, vilket kommer bidra till ett smidigare och effektivare arbetssätt. Vi arbetar huvudsakligen från vårt härliga kontor i centrala Stockholm – något vi värdesätter, eftersom närheten till kollegorna ger energi, snabb problemlösning och en stark teamkänsla.

Om rollen

Som medarbetare i Fondteamet arbetar du med administration kopplad till Avanzas breda fondutbud och våra kunders innehav. Du hanterar hela flödet av fondaffärer – från att skicka ordrar och registrera affärer till att stämma av och följa upp att allt blir korrekt. Du ser till att våra fondregister hålls uppdaterade, exempelvis vid upplägg av nya fonder, sammanslagningar och avvecklingar.

En viktig del av arbetet handlar också om kontakt med fondbolag och interna avdelningar, där du samarbetar för att lösa frågor och säkerställa att processerna fungerar smidigt. Utöver det deltar du aktivt i vårt förbättringsarbete, där vi ser över rutiner och flöden för att öka effektiviteten och minska behovet av manuella moment.

Vem vi söker

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en person som gillar att samarbeta och dela kunskap, arbetar effektivt och håller deadlines, har god återhämtningsförmåga och trivs i ett högt tempo. Du tar ansvar, är noggrann och har ett öga för detaljer.

Du är nyfiken, vill förstå hur saker hänger ihop och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya processer och system. Framför allt vill du leverera med hög kvalitet och bidra till att både teamet och verksamheten utvecklas.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av arbete inom bank, finans eller administration (meriterande)
  • Förståelse för och intresse av finansmarknaden
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande (meriterande)

Det här kan vara ditt nästa steg om du idag arbetar administrativt inom bank/finans – eller är på väg in i branschen efter avslutade studier. Välkommen!

Ansökan

Skicka din ansökan genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan” nedan. Urvalsarbetet sker löpande, sista ansökningsdag den 30/11.

Välkommen med din ansökan!

Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

Ansök härAnsök här - Chevron
Ansök härAnsök här - Chevron Avanza Logo
PlatsArbetsgivareAvanzaBranschKonsult Sista ansökningsdag Se alla jobbSe alla jobb - Chevron

Stipendier

Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal

Se alla stipendier »

Lediga Jobb

Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal

Se lediga jobb »

Traineeprogram

Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Se traineeprogram »
Bli medlem i Karriärnätverket för att fortsätta:

🌟 Du får tillgång till vår stipendieportal med över 500 stipendier

🌟 Kan göra bevakningar på stipendier, traineeprogram eller lediga jobb som du är intresserad av

🌟 Ta del av rabatter och tävlingar från våra samarbetspartners

🌟 Access till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Läs mer om Karriärnätverket här!

Bli medlemLogga in