Är du en affärsdriven spelare med passion för försäljning och ett öga för vad som krävs för att dominera marknaden?
Då kan du vara precis den Category Manager vi letar efter för att ta vår produktkategori inom Computer till nya höjder. Är du redo att kliva in i rampljuset?
Om tjänsten
Som Category Manager hos oss får du en avgörande roll i att styra och utveckla din produktkategori. Du är den som tar täten när det gäller försäljning och lönsamhet, och du ser alltid till att vi ligger steget före våra konkurrenter. Med ett skarpt sinne för affärer driver du sortimentsanalyser som genomsyras av vår pris- och produktstrategi, och du ser till våra produkter når våra konsumenter.
Ditt uppdrag är att säkerställa att vårt sortiment inte bara är effektivt, utan också konkurrenskraftigt och attraktivt för våra kunder. Du följer noggrant upp nyckeltal som omsättning, marginaler och prognossäkerhet, och du är en nyckelspelare i vår centrala organisation, där du arbetar tvärfunktionellt för att hålla alla delar av verksamheten synkroniserade och effektiva.
Dina ansvarsområden inkluderar:
Prissättning och försäljningsprognoser: Du sätter strategin och ser till att den genomförs med precision.
Kategoristyrning och produktmarknadsföring: Du styr din kategori med fast hand och säkerställer att våra produkter syns och säljer.
Affärsanalyser: Du gräver djupt i siffrorna för att identifiera nya affärsmöjligheter och förebygga potentiella utmaningar.
I den här rollen rapporterar du direkt till vår Head of Sales och bidrar till att forma vår framtida affärsstrategi.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning och några års dokumenterad erfarenhet av att driva sortimentsarbete och hantera prissättning inom din kategori. Du är en mästare på att utmana befintliga sortiment, genomföra djupgående finansiella analyser och implementera kategoriplaner som levererar resultat.
Du är strukturerad, målmedveten och har ett starkt affärssinne kombinerat med ett skarpt kundfokus. Du är inte rädd för att ta initiativ och trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Om du dessutom är en kommunikativ lagspelare med en förmåga att skapa starka samarbeten – då är det dig vi letar efter!
Wow – det här är vi!
På NetOnNet får du möjlighet att vara med och forma framtiden för en av Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö som uppmuntrar till kreativitet och innovation, där varje individ spelar en avgörande roll för vår framgång.
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.
Vår arbetsplatsstrategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.
Är du redo att ta ditt nästa stora steg och visa vad du går för? Tveka inte, ansök idag och bli en del av vårt rebelliska team som siktar högt och når långt!
Se så, sök nu! Vi vet att du vill!
ÖVRIG INFORMATION
Start: Efter överenskommelse.
Plats: Borås.
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering på heltid och anställningen sker direkt hos NetOnNet!
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Vänligen kontakta maja@a-hub.se vid frågor kring tjänsten!
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »