Om rollen
Vi söker dig som vill leda Kundreskontran. Avdelningen består av 15 medarbetare. I rollen ingår ansvaret att leda ett team som arbetar med Ahlsell Sveriges och Prevex kundreskontra.
Ett urval av avdelningens uppgifter är: Kundinbetalningar, kravhantering, räntefakturering, inkassohantering och kortinbetalningar. Arbetet präglas av stora volymer av transaktioner. Avdelningen har mycket kontakter med både kunder och Ahlsells säljorganisation. I rollen ingår även att samarbeta med nordiska kollegor med samma ansvarsområde. Du samverkar med leverantörer i utvecklandet av effektiva processer.
Om dig
Vi söker dig som är intresserad av att leda ett team och utveckla ett ansvarsområde. Du är affärsorienterad, med förmåga att arbeta självständigt. Det förekommer mycket kontakter både internt och med externa partners. Du är strukturerad, drivande och målstyrd med ett pragmatiskt förhållningssätt. Du har god kommunikativ förmåga och leder genom att engagera och motivera.
Du har erfarenhet av att arbeta brett på en ekonomifunktion eller med administration, gärna i en ledande befattning.
Placering: Marievik, Stockholm
Preliminär start är under oktober 2025 och vikariatet är planerat till tolv månader.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kreditchef Anders Kvarnmyr, tel:08-6857051 eller anders.kvarnmyr@ahlsell.se
Ansök här
Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »