Studerar du ekonomi och redovisning och letar efter ett extrajobb inom ditt område? Vill du få värdefull arbetslivserfarenhet under studietiden och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!
BDO är en global ledare inom revision, affärs- och skatterådgivning samt outsourcing av redovisning och lön. Nu expanderar vi vår verksamhet med ett nytt Shared Service Center i Jönköping. Här kommer du att få möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team, där vi tillsammans levererar standardiserade revisions- och redovisningstjänster till våra kollegor runt om i Sverige. BDO präglas av en familjär företagskultur som prioriterar kompetensutveckling hos sina medarbetare och samarbete mellan kollegor, kontor och affärsområden.
Som ekonomiassistent på BDO:s Shared Service Center assisterar du revisorer och redovisningskonsulter. Dina arbetsuppgifter består bland annat av löpande redovisning, hantering av leverantörsreskontra, upprättande av årsredovisning, kundfordringar och upprättande av inkomstdeklarationer. I rollen arbetar du i ett egenbyggt affärssystem. Har du tidigare erfarenhet av systemen Fortnox, Hogia och Visma är detta meriterande. Vidare arbetar du i Office365 med fokus på Excel och Power BI.
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och arbetar i BDO:s lokaler i Jönköping. Då vi ser långsiktigt på tjänsten ser vi gärna att du som söker har minst 1,5 år kvar av studier. Vidare finns det goda utvecklingsmöjligheter för nyexaminerade ekonomistudenter.
Tjänsten är på deltid med start 2 december alternativt 7 januari 2025, obligatorisk introduktion är 2–3 december och/eller 7–8 januari. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag, 08:00-12:15, alternativt 13:00-17:00. Som student har du möjlighet att påverka dagarna du arbetar och du lägger in din tillgänglighet i StudentConsultings portal. Krav för tjänsten är att du har en tillgänglighet på minst två halvdagar i veckan.
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos BDO bör du studera en utbildning inom ekonomi, alternativt en utbildning inom statistik, IT eller juridik eller annan likvärdig utbildning. Vidare har du arbetslivserfarenhet från ett tidigare yrke inom service eller sälj. Erfarenhet av ekonomi, redovisning eller annat administrativt arbete är meriterande. Krav för tjänsten är svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du som söker är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta målinriktat. Som person är du ansvarstagande och har en förmåga att följa instruktioner enligt checklistor samt att du kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. Är du intresserad av digitala system är att detta ett plus i kanten.
Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du ansöker via StudentConsultings portal HÄR. Frågor om tjänsten besvaras av jonkoping@studentconsulting.com.
Som en del av denna rekryteringsprocess ser vi att du genomför personlighetstest Arbetsrelaterat beteende som finns att tillgå på din profil på StudentConsulting. Vi genomför även bakgrundskontroll på slutkandidater.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »