Vill du ha en nyckelroll i ett väletablerat byggföretag med stark lokal förankring och familjär kultur? Som Ekonomiassistent på Servicekuben får du chansen att kombinera din ekonomiska noggrannhet med din kommunikativa förmåga – i en roll där du blir en självklar del av deras fortsatta tillväxtresa.
Hos Servicekuben blir du en viktig del av ett team där beslutsvägarna är korta, förtroendet stort och tempot lagom högt. Gillar du ordning och reda, men också att jobba nära verksamheten och människor? Då bör du läsa vidare!
Om Servicekuben
Servicekuben är ett byggentreprenad- och byggserviceföretag med lokal förankring i Skåneregionen, med kontor i Malmö och Helsingborg. De utför alla typer av bygguppdrag till både den privata och offentliga marknaden. Servicekubens framgång grundar sig i stabilitet, hög kompetens och snabba beslutsvägar – något som genomsyrar hela organisationen, från yrkesarbetare till tjänstemän och ägare.
De erbjuder en stabil arbetsplats med rötter i Skåne sedan 60-talet – men med blicken stadigt framåt. Med stark lokal närvaro och gedigen erfarenhet är de idag en trygg partner i byggbranschen i hela Skåne.
Om rollen som Ekonomiassistent
I den här rollen får du en varierad vardag med både ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Din huvuduppgift blir att arbeta med ekonomi, framför allt leverantörs- och kundreskontra, inflöde av leverantörsfakturor och hantering av kundfakturor och kundrestkonton. Du ansvarar för att fakturor hanteras korrekt i deras digitala system, som exempelvis Docbox, samt säkerställer att betalflödet löper smidigt. Som ekonomisystem använder Servicekuben Visma Business.
Utöver ekonomi kommer du också att vara en viktig del av Servicekubens kontorsmiljö – som ansiktet utåt i receptionen och den som håller koll på kontorets dagliga funktion. Du arbetar även med att uppdatera CV:n och referensblad, stötta i samband med marknadsaktiviteter och kundträffar, samt bidra till ordning och struktur i deras projektadministration.
Detta är en roll för dig som gillar kombinationen av struktur och service, och som gärna bidrar till både det administrativa och det sociala flödet på kontoret.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Om dig:
Servicekuben söker dig som har erfarenhet av liknande ekonomiadministrativa uppgifter och som trivs i en roll där du får ta ansvar och skapa ordning. Du är van att arbeta i ekonomisystem och har med fördel hanterat digital fakturahantering. Struktur och noggrannhet är en självklarhet för dig, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och tycker om att vara i kontakt med både kollegor och externa parter.
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i Visma Business.
Som person är du:
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Plats: Malmö
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag om minst 12 månader via A-hub med goda möjligheter till förlängning och överrekrytering.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »