Vill du vara med på förändringsresa hos Bring? Just nu söker vi flera kandidater till deras nya Accounting center i Helsingborg, inom Requisition to Payment (RTP). Har du 1-5 års erfarenhet av ekonomi, eller mer, tveka inte och ansök idag!
Om tjänsten
Under 2025 kommer Bring att öppna ett nytt kompetenscenter för redovisning i Helsingborg! Ambitionen är att bli ett av Nordens mest effektiva redovisningscenter med en hög grad automatiserade processer och en nyfikenhet på innovativa lösningar och ny teknik såsom AI.
Avdelningen är en del av koncernens övergripande stab för ekonomi & finans, med kollegor i både Sverige och Norge. Moderbolaget Posten Bring AS med dotterbolag utgör tillsammans 60 bolag och i koncernen jobbar det drygt 13 000 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark och Finland.
Som medarbetare i Brings RTP team, får du vara med på en spännande resa. Här kommer skapas ett innovativt kompetenscenter för redovisning inom ett av Nordens ledande logistikkoncerner.
Till teamet inom RTP ska det tillsättas ett flertal tjänster och vi söker en kombination av juniora och mer seniora kandidater som trivs i en framåtlutad och dynamisk organisation. Här erbjuds en unik möjlighet att vara med och forma Brings framtid.
Denna tjänst är placerad på Brings kontor i trevliga, nyrenoverade lokaler i Helsingborg, nära tågstation och goda pendlingsmöjligheter. Tjänsten är på heltid med start den 4 augusti.
SJR hjälper Bring i rekryteringarna till redovisningscentret
och alla frågor besvaras av SJR.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera leverantörsbetalningar och fakturor enligt processen
• Registrera nya leverantörer
• Följa upp och sköta administration kring leverantörer i systemet
• Kontrollera masterdata för leverantörer
• Upprätta, kontrollera och följa upp fullmakter
• Matcha och hantera fakturor i systemet
• Avvikelsehantering av fakturor
• Hantera och följa upp anläggningstillgångar
• Bankavstämning
• Följa upp reskontran, göra utredningar
• Avstämning i reskontran i samband med periodavslut
Lämplig bakgrund
• Stort teknologiskt intresse för att lösa uppgifter på nya, mer automatiserade sätt
• 1-5 års erfarenhet inom ekonomi och leverantörsreskontra
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi – Bachelor nivå i ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift , kunskaper i ytterligare nordiska språk är meriterande
• Meriterande med erfarenhet från leverantörsreskontraarbete i en stor koncern med verksamhet i Norden
• Erfarenhet av ekonomisystemet OeBS, Basware P2P eller liknande system är meriterande
• Bakgrundskontroll kommer att genomföras för slutkandidater
Personliga egenskaper
Vi söker efter dig som tycker om att arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå ett gemensamt mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kommunicerar tydligt och effektivt, både internt och externt. Dina drivkrafter är att ständigt vilja förbättras och utvecklas där du har en god förmåga att identifiera och lösa problem som uppstår. Du är en lagspelare som är flexibel och prestigelös i att hantera olika arbetsuppgifter. Vi värdesätter din förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer, främja samarbete och skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö.
Sist men inte minst delar du Brings värderingar; att vilja mer, att ta ansvar och att spela för laget.
Om företaget
På Bring arbetar vi dagligen med att utveckla och hitta nya lösningar för att göra vardagen enklare och världen mindre. Vi strävar efter att leverera den bästa kundupplevelsen och branschens mest attraktiva tjänster, samtidigt som vi satsar på teknologi och innovation. Dessutom vill vi vara den mest attraktiva arbetsplatsen. För att lyckas med detta lägger vi vikt vid en gemensam kultur fylld av engagemang och öppenhet. Hos oss är medarbetarutveckling en kontinuerlig resa, stödd av smarta och smidiga arbetsprocesser. Vi strävar efter en inkluderande arbetsmiljö där mångfald är en tillgång och varje medarbetare får utrymme att utvecklas och nå sin fulla potential.
Som en del av Posten Bring-koncernen är vi ett av Nordens ledande logistikbolag. Totalt har koncernen över 13 000 medarbetare i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Den snabbt växande e-handeln gör att vår bransch just nu genomgår en av sina största förändringsresor någonsin.
Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär?
I denna rekrytering har Bring valt att samarbeta med SJR.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Carin Forsén och Hanna Lindgren.
Carin.forsen@sjr.se / Hanna.lindgren@sjr.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med din ansökan.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
En bakgrundskontroll av slutkandidater kommer att göras innan anställning.
Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av Brings framgångsrika team!
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2025/03/BRING-BUD-KONTOR-30229231-Foto_Aksel_Jermstad.jpg