Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
I rollen som Ekonomisupport kommer du att arbeta med de ekonomiska transaktionerna i verksamheten. Du kommer att introduceras av erfarna kollegor som också finns till stöd under uppdragets gång samtidigt som du förväntas ta stort ansvar och besitta eget driv. I din roll kommer du att säkerställa att kvalitet och utfall överenskommelser gentemot Stena Recyclings kunder och leverantörer. Du hanterar leverantörsfakturor, fakturering av kunder och leverantörer, har kunddialog gällande kundfordringar och andra ekonomirelaterade frågor, medverkar vid bokslutsarbete varje månad samt utreder och åtgärdar interna och externa ekonomiärenden. Vidare har du en rådgivande funktion både internt och externt gentemot företagets kunder. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk och positiv. Du är självständig, tar naturligt ansvar för dina arbetsuppgifter och räds inte för att vara kravställande när det behövs. Vidare trivs du med att samarbeta både internt och externt och är skickligt kommunikativt. Du arbetar gärna proaktivt och tar egna initiativ till att driva förbättringar och ligga steget före. Det är ofta högt tempo och verksamheten är händelsestyrd och föränderlig vilket gör att din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
Vi ser det som meriterande om du har:
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från kontoret i Marieberg, Returgatan 3 Örebro
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31/8
Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.
By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »