Gå med i Karriärnätverket - få tillgång till stipendier, traineeprogram och mycket mer! Bli medlem!
Ledigt jobb
« Tillbaka

IT-supporttekniker

Nu söker vi återigen nya medarbetare till vår Servicedesk. Vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och kompetenser. Det är värdefullt för oss när vi bygger starka och långsiktigt fungerande lag.

  • Är du ny på arbetsmarknaden och är intresserad av techbranschen?
  • Har du jobbat inom andra yrken men har ett privat IT-intresse?
  • Vill du starta din karriär inom IT och ser servicedesken som en språngbräda?
  • Eller har du jobbat flera år inom IT-support och vill ha en trygg arbetsgivare som tänker långsiktigt?

Vi träffar dig gärna för att prata om möjligheterna hos oss!

Som IT-supporttekniker på Advania🚀

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom vår servicedesk tar vi emot ärenden över telefon och epost. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt, så fort som möjligt, och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Hos oss arbetar du bland annat med:

  • Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande
  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
  • Active Directory administration
  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Vi söker dig som kan utgå från Göteborg.

Vad vi söker hos dig✨

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad och noggrann. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. 

Några av de saker som är meriterande (men ej krav) är:

  • Eget intresse och driv
  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
  • Erfarenhet av serviceyrken
  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)
  • Förmåga att genomföra felsökning med hjälp av logiskt tänkande
  • Relevant utbildning
  • Flytande norska/danska/finska

Vi ser fram emot din ansökan! 👋

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ansök härAnsök här - Chevron
Ansök härAnsök här - Chevron Advania Logo
PlatsGöteborg citygateArbetsgivareAdvaniaBranschData/IT,Supporttekniker, IT,Tekniskt arbete,ingenjörer och tekniker,Konsult Sista ansökningsdag Se alla jobbSe alla jobb - Chevron

Stipendier

Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal

Se alla stipendier »

Lediga Jobb

Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal

Se lediga jobb »

Traineeprogram

Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Se traineeprogram »
Bli medlem i Karriärnätverket för att fortsätta:

🌟 Du får tillgång till vår stipendieportal med över 500 stipendier

🌟 Kan göra bevakningar på stipendier, traineeprogram eller lediga jobb som du är intresserad av

🌟 Ta del av rabatter och tävlingar från våra samarbetspartners

🌟 Access till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Läs mer om Karriärnätverket här!

Bli medlemLogga in