Gå med i Karriärnätverket - få tillgång till stipendier, traineeprogram och mycket mer! Bli medlem!
Ledigt jobb
« Tillbaka

IT tekniker till Service Desk på Ving i Stockholm

Vår Service Desk på NLTG består av ett gäng glada och positiva personer som älskar service. Vi jobbar ihärdigt med att underlätta vardagen för våra 3000 kollegor runt omkring i världen. Vill du hjälpa oss? Läs mer om tjänsten nedan!

Om tjänsten

Service Desk ansvarar för att ge IT support till våra kollegor som jobbar på kontor, hotell och flygplatser. Arbetet är varierande och innehåller alltifrån telefonsupport, hantering av mail, ärenden som skickas in via vår supportportal samt olika onsite-uppgifter såsom t.ex. installation, felsökning och reparation av olika typer av hårdvara.

I kombination med våra operativa uppgifterna så ser vi till att hitta tid att jobba med såväl förbättringsåtgärder som personlig utveckling.

Du hittar oss i ljusa, fräscha lokaler på Kungsholmen.

Vem vi söker

Vi önskar att du uppfyller följande punkter:
  • Tidigare erfarenhet av IT-support, du ska känna dig trygg i att hjälpa dina kollegor via telefon, mail, chatt och personliga möten
  • Har förståelse för, och kan hantera felsökning av hårdvara såsom klienter (MAC/PC), mobiltelefoner, skrivare och konferensrumslösningar
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du även:
  • Har arbetat i ärendehanteringssystem, tex. Freshservice eller liknande
  • Har arbetat med administration i AD/AAD och Exchange
  • Har arbetat med support av M365-applikationerna

Vi söker dig som är nyfiken och som uppskattar att lära dig nya saker. Du tycker om att samarbeta med kollegorna i ditt team och du klarar av att jobba självständigt. Att träffa nya kollegor och ge god service är en naturlig del i ditt arbete. Det är även viktigt att du klarar av att arbeta med struktur och prioritet även när tempot höjs. Vi tror att rätt personlighet är nyckeln för att lyckas i rollen!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär. Du får en omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor - vi arbetar i nära samarbete mellan de nordiska länderna för att ge våra gäster de bästa veckorna på året. Vi har dessutom ett högt medarbetarengagemang som år efter år visar sig i vår interna medarbetarundersökning. Vi älskar vårt jobb och välkomnar dig ombord på vår resa i Nordic Leisure Travel Group!

Övrigt

Om du har några frågor kring rollen får du gärna vända dig till Magnus Reinel, ansvarig för Service Desk & Workplace (magnus.reinel@nltg.com). 

När du känner dig redo att leverera service och support i världsklass tillsammans med oss, då är du varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering använder vi oss av tester från Alva Labs – ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna utgår från vedertagen forskning och ger oss möjlighet att på ett opartiskt sätt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till aktuell tjänst. När du har skickat in din ansökan kommer du att få testerna skickade till dig med mer information, men om du är nyfiken redan nu kan du läsa mer om dem hos Alva Labs.

Ansök härAnsök här - Chevron
Ansök härAnsök här - Chevron Ving Logo
PlatsStockholmArbetsgivareVingBranschData/IT,Drifttekniker, IT,Tekniskt arbete,ingenjörer och tekniker Sista ansökningsdag Se alla jobbSe alla jobb - Chevron

Stipendier

Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal

Se alla stipendier »

Lediga Jobb

Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal

Se lediga jobb »

Traineeprogram

Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Se traineeprogram »
Bli medlem i Karriärnätverket för att fortsätta:

🌟 Du får tillgång till vår stipendieportal med över 500 stipendier

🌟 Kan göra bevakningar på stipendier, traineeprogram eller lediga jobb som du är intresserad av

🌟 Ta del av rabatter och tävlingar från våra samarbetspartners

🌟 Access till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Läs mer om Karriärnätverket här!

Bli medlemLogga in