Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch!
Som Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare!
I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom teamet ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer och även delta i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte.
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.
Vi ser det som meriterande om du har:
Start: Omgående
Plats: Arbetet sker från kontoret i Hallstahammar, Olbergavägen 8
Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16
Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 9 månader med eventuell möjlighet till förlängning
Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande.
A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability.
By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »