Supply Chain & Assortment Management är ett område som många företag utvecklar & förbättrar sina förmågor inom. Att säkerställa en effektiv, hållbar och motståndskraftig försörjningskedja har blivit en strategisk förmåga samt en förutsättning för lönsamhet för
dagens företag och organisationer.
I ljuset av ovan, ser vi också ökande behov av stöd från våra kunder. Vi söker nu drivna och engagerade konsulter till vårt team inom Supply Chain & Assortment som drivs av att hjälpa våra kunder att navigera genom komplexa utmaningar och att säkra långsiktiga värden genom att optimera varuförsörjning och logistikprocesserna.
Vi växer och söker fler kollegor som vill jobba inom Supply Chain & Assortment
Om du har erfarenhet av att ha jobbat med hela eller delar av försörjningskedjan inom exempelvis ett eller flera av nedan områden samt besitter ett affärsmässigt sinne tror vi att du kan vara den förstärkning vi söker:
-
Verksamhetsutveckling inom varuförsörjning och logistik: Hjälpa våra kunder att optimera sina supply chain-processer och förbättra effektiviteten. Oftast genom nyttjande av digitala lösningar, nya arbetssätt och en hög grad av automation.
-
Sortiment- och kategoristyrning: Stödja kunder i att utveckla och implementera strategier för sortimentsstyrning och kategorihantering för att skapa bästa förutsättningarna för att säkra ett attraktivt och lönsamt sortimentserbjudande.
-
Inköp och demand/supply planning: Hjälpa kunder att optimera sina planeringsprocesser gällande forecasting, demand & supply planning för att säkerställa rätt produkter, på rätt plats vid rätt tidpunkt.
-
Lager och logistik: Arbeta med att förbättra logistikflöden och lagerhantering för att maximera kundernas operativa effektivitet, bl.a. genom införande av moderna tekniska lösningar.
-
Masterdata: Arbeta med att hantera masterdata och förbättra varuförsörjningsprocessen genom analys av masterdata, masterdataprocesser och system samt utveckling av masterdatastrategi - och hantering
Din profil
Vi söker både dig som är relativt ny i arbetslivet eller dig som vill fortsätta bredda och/eller fördjupa dina erfarenheter inom försörjningskedjan alternativt känner att du har kommit så pass långt i din karriär och vill kapitalisera på dina erfarenheter och ditt nätverk genom högre grad av kund -och marknadsbearbetning samtidigt som du alltid utvecklar det värdefullaste vi har - våra medarbetare.
Du har minst 3års+ arbetslivserfarenhet av hela eller delar av Supply Chain & Assortment domänen och vi tror att du idag kanske arbetar som:
-
Konsult: Gärna med erfarenhet av ett eller flera av ovan områden som generalist eller specialist (SME) i olika projektfaser
-
Projektledare: Har erfarenhet av att leda och driva projekt inom sortiment -och kategoristyrning, inköp, supply – och demand planning eller logistik samt vana av intressenthantering.
-
Verksamhet – och affärsutveckling: Arbetar med att utveckla och förbättra verksamhetsprocesser inom varuförsörjning och logistik.
-
Processansvarig: Ansvarar för att optimera och effektivisera processer inom supply chain och logistik.
Primära krav
- Akademisk utbildning inom relevanta områden, ett plus för master inom logistik/operations mgmt
- Bred förståelse av supply chain-processer
- Kompetens inom genomförande av digitalisering genom implementation av system så som WMS, TMS, order mgmt, inköpssystem
- Kompetens inom processer och affärslogik inom flera branscher såsom retail & Consumer products, bygg och fastighet eller industri-företag
- Praktisk erfarenhet av att jobbat med hållbarhetsfrågor inom supply chain-perspektiv
- Besitter det grundläggande konsulthantverket - och förmågorna såsom projektledning av tvärfunktionella projekt och intressenthantering från att ha jobbat som managementkonsult eller i exempelvis liknande roller i linjen under en period i egenskap av ex. projektledare/internkonsult.
- Besitter förmågan att skapa framdrift i komplexa frågeställningar.
- Hög förmåga att kunna kommunicera i tal och skrift, flytande i svenska samt engelska
Sekundära krav
- Erfarenhet av delaktighet i transformationsresor och påvisad kunskap inom IT/digitala plattformar genom hela eller delar av genomförandet – från förstudie till implementation.
- Erfarenheter av hållbarhetsfrågor kopplade till försörjningskedjan.
Framgångsrika konsulter på Centigo har oftast tre framträdande styrkor:
Entreprenörsanda – De motiveras av komplexa utmaningar och drivs av en stark vilja att lösa dem. Med ett högt engagemang och ansvarstagande, värdesätter de möjligheten att dra nytta av och bidra till det nätverk som Centigo erbjuder.
Ambitionsdriven – De drivs av sina egna höga ambitioner och tar ansvar för sin affär såväl som sin professionella och personliga utveckling.
Professionell – Att arbeta med en hög grad av professionalism är nyckeln till ett framgångsrikt konsultarbete. Våra konsulter är alltid måna om att leverera produkter av god kvalitet till våra kunder.
Ansök här