Vill du bygga smarta API:er och moderna backend-tjänster som gör verklig skillnad för miljontals kunder? Nu har du chansen att vara med och forma nästa generations digitala kundupplevelse på Folksam.
Vi är mitt i en spännande transformation där vi lämnar gamla system bakom oss och bygger upp något nytt: en plattform baserad på moderna, återanvändbara komponenter, affärsflöden och API:er.
Hos oss får du vara med och bygga upp en modern mikrotjänstarkitektur – där REST API:er, mikrotjänster och eventdriven kommunikation samverkar på OpenShift. Du får vara med från grunden och påverka tekniska beslut som faktiskt betyder något – både för vår arkitektur och för våra kunder.
IT enheten på Folksam består av ca 750 medarbetare fördelat på nio sektioner. Vi arbetar enligt agila arbetssätt med fokus på digitalisering. Inom sektionen Digital Kundupplevelse är vi runt 120 medarbetare som ansvarar för både backend och frontend för våra digitala kanaler. Du kommer jobba tajt i team tillsammans med andra systemutvecklare.
Som utvecklare hos oss får du en nyckelroll i att utveckla och konsolidera våra backend-tjänster och applikationer för att öka återanvändbarheten och förbättra kundupplevelsen samt bygga upp vår digitala plattform. Hos oss befinner du dig mitt i ett snabbt växande digitalt landskap där vi utvecklar självbetjäningstjänster och möter våra kunder professionellt och personligt via olika digitala och innovativa alternativ. Det du utvecklar kommer vara oerhört viktigt och synligt för alla våra miljoner kunder - här kan just du göra skillnad!
Som systemutvecklare hos oss är du med och:
Som erfaren systemutvecklare är du med och leder teamet genom vår digitala transformation och de tekniska lösningar som behövs för att nå dit.
Du har jobbat med java-utveckling i minst sju år och känner dig hemma i ett modernt DevOps-tänk där kvalitet, leverans och innovation går hand i hand. Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du har en nyfiken inställning till både teknik och människor och gillar att utforska nya lösningar och utmana gamla sanningar. Du bidrar till en öppen och prestigelös kultur där man vågar fråga, dela med sig och fira framsteg – och lära sig av sina misstag. Du tror på teamets kraft, men tar också ansvar för din egen utveckling och leverans.
Välkommen till Folksam – här driver du viktiga frågor framåt. Från de avgörande detaljerna till de stora perspektiven, med fokus på att förenkla våra kunders vardag. Det gör att du bidrar till något större, oavsett roll. Här finns det många roliga, utvecklande jobb och du har goda chanser till en spännande karriär.
Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Våra moderna kontor bjuder in till samarbete och lärande, här får vi saker att hända! Du har flexibiliteten att kunna varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån, utifrån verksamhetens behov.
Läs mer och se filmer om livet hos oss på folksam.se/jobb-och-karriar
Välkommen med din ansökan senast 7 november. I denna rekrytering kommer vi inte efterfråga ett personligt brev. Du som kandidat kommer få svara på ett antal frågor som fokuserar på de erfarenheter och kompetenser som är viktiga i just detta jobb. I samband med din ansökan ber vi dig därför bifoga ditt CV och besvara frågorna. Vid första urval kommer vi endast att utgå ifrån denna information.
Om du har frågor om jobbet eller Digital Kundupplevelses organisation är du välkommen att kontakta någon av oss avdelningschefer: Daniel Tyseng 072-468 72 04, Maria Werin Enblom 076-864 02 51, Johannes Odgren 072-468 70 28.
Fackliga kontaktpersoner: Akademikerföreningen Per Hansson 070-831 60 67, Forena Morgan Svensson 073- 423 59 12 och Handels Mikael Carlsson 070-831 51 32.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »