Till vår skatteavdelning i Stockholm söker vi en Tax Quality Administrator och du kommer ha en viktig roll hos oss. Du kommer att stötta teamet i ett flertal uppgifter med stort fokus på den reglerade process som BDO har när det kommer till kunder och nya uppdrag. I rollen arbetar du självständigt och utgår ifrån beslutade riktlinjer, givna lagar och förordningar. Rollen innebär också mycket interna samarbeten inom avdelningen men även med kollegor inom områden som Risk Management och Legal. Du kommer arbeta verksamhetsnära i denna roll och tillhöra skatteavdelningen i region öst som idag består av 27 medarbetare. I din roll kommer du att:
Även andra uppgifter av administrativ karaktär kan ingå i rollen.
Vi söker dig som
Som person är du snabblärd och serviceinriktad och du tycker om att arbeta nära verksamheten för att på bästa sätt stötta dina kollegor i det dagliga arbetet. Vi ser att du har ett starkt eget driv och har en god förmåga att arbeta under regelverk. För att du ska trivas i rollen är det av stor vikt att ha förmågan att kombinera effektivitet med bibehållen kvalité samt hög grad av egen struktur i arbetet. Du har lätt att anpassa dig efter förändringar och olika arbetsprocesser och du förstår betydelsen av KYC-arbete och att arbeta med sekretessbelagd information.
Hos oss på BDO får du en viktig roll från dag ett och du får möjlighet att utvecklas vidare i din tjänst en dynamisk miljö tillsammans med ett engagerat team! En bra onboarding och att snabbt komma in i arbetet är en självklarhet för oss. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. BDO satsar på kompetensutveckling i form av utbildningar vi erbjuder även ett brett förmånspaket som inkluderar hälsofrämjande aktiviteter, after works med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
Här kan du lära känna oss på BDO!
Vad kul! Skicka i så fall in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-mail.
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.
Om oss
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra c:a 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.
Ansök härSök stipendier i Sveriges största stipendieportal
Se alla stipendier »Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal
Se lediga jobb »Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare
Se traineeprogram »