Sök Karriärstipendiet - 15 000 kr att lägga på dina studier och framtida karriär. Till ansökan!
Ledigt jobb
« Tillbaka

Teknisk support till InternalCars

Om företaget

InternalCars är en del av en snabbväxande bolagsgrupp som utgör en innovativ kraft på den svenska bilmarknaden. Med konkurrenskraftiga produkter och uppbackning från flera namnkunniga investerare befinner sig bolaget i en spännande fas där man är mycket mån om att ha rätt personer ombord! Nu är det din tur!

Bolaget erbjuder mjukvara till bilhandlare; ett system som möjliggör hantering av leasing, test och dokumentation av begagnade bilar och en marknadsplats för köp och sälj. På kundlistan finns de flesta av de största bilvarumärkena representerade genom generalagenter, leasingbolag och över 500 återförsäljare. I koncernen arbetar idag cirka 50 personer och kontor finns i Solna, Linköping, Örebro och Helsingfors. 

Till InternalCars supportteam söker vi nu en ny Teknisk support som tillsammans med en närmsta kollega ansvarar för bolagets 1st line-support och levererar service i världsklass till systemanvändare runt om i Sverige. Här på InternalCars är stämningen vänlig och inkluderande, samtidigt som bolaget präglas av en entreprenöriell anda! 

InternalCars är en del av Fudd Finans som erbjuder finansieringslösningar i fordonsbranschen.

Du erbjuds:

  • En fast tjänst på ett växande och välmående bolag i ständig positiv rörelse och förändring
  • En god fast lön och fina förmåner
  • En organisation som värderar sammanhållning och kollegornas välmående vilket konkret innebär bland annat gemensamma luncher, frukostar, AW:s, kickoffs och viss möjlighet till flextid
  • En gedigen introduktion när du är ny på arbetet
  • En meriterande supporttjänst där du får chansen att utvecklas inom ramen för rollen och komma med input till en förbättrad supportfunktion

812e55812c023c77_org.jpg

Om rollen

I rollen som Teknisk support hanterar du inkommande ärenden via telefon och mail. Ärendena kommer primärt från externa kunder (systemanvändare), men du jobbar även med kollegor från andra avdelningar som behöver din stöttning i olika systemrelaterade frågor. Du löser dessa ärenden efter allra bästa förmåga och ser till att alltid ge bästa service tillsammans med din supportkollega.

Du kommer bland annat att:

  • Dagligen hantera inkommande ärenden via telefon och mail
  • Felsöka och åtgärda konfigurationsrelaterade buggar
  • Eskalera ärenden av mer komplex teknisk karaktär till 2nd line-supporten och följa upp progress
  • Skapa mallar och lathundar för effektivisering av supportarbetet
  • Förbättra supporten löpande och komma med förändringsförslag 

Vi ser också att du är öppen för att hjälpa till med övriga ad hoc-uppgifter som kan uppkomma i denna dynamiska och föränderliga miljö. 

Kvalifikationer
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som gett god systemvana (exempelvis CRM, helpdesk, ERP)
  • ALTERNATIVT
  • Relevant eftergymnasial utbildning

  • Vana av telefon av och mail som arbetsverktyg
  • Tidigare erfarenhet från en roll som inkluderat kundbemötande så som kundtjänst, teknisk support eller butik
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat
  • Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande
  • Erfarenhet av att administrera och/eller konfigurera system, exempelvis genom roll som teknisk support eller ansvarig för masterdata

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och värderar kompetenser så som serviceinriktad, flexibilitet inför förändringar, driv, nyfikenhet på kundens och vår affär, att vara lättlärd, strukturerad och att du är en team player! 

Övrig information

Anställningsform: Fast anställning, med 6 månaders provanställning
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17 med viss flex. 
Plats: Stockholm (Solna), Linköping eller Örebro

OBS! Rekryteringsprocessen kan komma att inkludera personlighets- och problemlösningstest i slutskedet. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.

Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande

  1. Löpande urval av CV
  2. Telefonintervju med A-hub
  3. Digital intervju med A-hub
  4. Intervju hos företaget
  5. Referenstagning
  6. Erbjudande

Ansök härAnsök här - Chevron
Ansök härAnsök här - Chevron A-hub Logo
PlatsStockholmArbetsgivareA-hubBranschKonsult Sista ansökningsdag Se alla jobbSe alla jobb - Chevron

Stipendier

Sök stipendier i Sveriges största stipendieportal

Se alla stipendier »

Lediga Jobb

Sök lediga jobb från Sveriges attraktivaste arbetsgivare i vår jobbportal

Se lediga jobb »

Traineeprogram

Sök traineeprogram från Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Se traineeprogram »
Bli medlem i Karriärnätverket för att fortsätta:

🌟 Du får tillgång till vår stipendieportal med över 500 stipendier

🌟 Kan göra bevakningar på stipendier, traineeprogram eller lediga jobb som du är intresserad av

🌟 Ta del av rabatter och tävlingar från våra samarbetspartners

🌟 Access till Sveriges mest attraktiva arbetsgivare

Läs mer om Karriärnätverket här!

Bli medlemLogga in