Gå med i Karriärnätverket - få tillgång till stipendier, traineeprogram och mycket mer! Bli medlem!

TUI utses till Årets Förebild inom Employer Branding på Stora Karriärdagen 2024!

Sedan 2011 presenterar Karriärföretagen varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för studenter och unga yrkesverksamma. De arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt bland årets Karriärföretag nomineras till olika priskategorier inom följande yrkeskategorier: Civilingenjörer, Högskoleingenjörer, IT, Ekonomer, Mäklare, Tech, Naturvetare och Samhällsvetare. De slutnominerade och vinnarna för respektive kategori presenterades under Stora Karriärdagen.

Prisceremonin och Stora Karriärdagen hölls på Berns Salonger i Stockholm den 9e oktober. Under kvällen tog TUI emot priset Årets Förebild inom Employer Branding inom kategorin Ekonomer.

Ni har blivit utsedda till Årets Förebild inom Employer branding. Hur känns det?

Det känns verkligen fantastiskt att bli erkända som Årets Förebild inom Employer Branding! Det är ett bevis på det hårda arbete och engagemang som hela teamet har lagt ner för att skapa en attraktiv och inspirerande arbetsplats. Att få denna utmärkelse visar att våra ansträngningar att lyfta fram autentiskt innehåll, förbättra medarbetarupplevelsen och bygga en stark arbetsgivarvarumärke verkligen har gett resultat.

Det är tydligt att vårt arbete med Employer Branding inte bara har varit framgångsrikt utan också inspirerande för andra företag och hoppas att vi tillsammans i vår industri kan göra mer tillsammans framöver.

Det är en stor ära och en motivation att fortsätta vårt arbete med att attrahera och behålla talanger på TUI.

Hur vill du själv beskriva ert arbete med Employer branding?

Vårt arbete med Employer Branding har varit omfattande och strategiskt. Här är några av de nyckelinitiativ som har bidragit till vår framgång:

Nytt medarbetarerbjudande (EVP): Under 2023 lanserade TUI ett nytt medarbetarerbjudande kallat "Let’s TUI it". Detta erbjudande har varit centralt i er strategi för att attrahera och behålla talanger.

Autentiskt innehåll: TUI har fokuserat på att lyfta fram autentiskt innehåll som visar upp medarbetarna i sociala kanaler. Detta har kombinerats med att synliggöra de många fördelarna med att arbeta på TUI.

Medarbetarnas roll i kommunikationen: En av de saker som verkligen sticker ut är hur TUI använder sig av medarbetarna i sin kommunikation. Detta har beskrivits som "smart, engagerande och effektivt" och har bidragit till att medarbetarna både trivs och stannar länge.

Kontinuerlig förbättring och engagemang: Trots utmaningar som COVID-19 har TUI fortsatt att förbättra sina Employer Branding-resultat och säkrat hög respons på sitt arbetsgivarvarumärke i olika kommunikationer.

Strategisk kommunikation: TUI har lyckats skapa tydliga och bestående resultat genom sitt långsiktiga och strategiska engagemang. Detta har gjort er till en inspirationskälla för andra inom employer branding

Vad är nyckeln till att ni även i framtiden ska vara en attraktiv arbetsplats för unga talanger?

Nyckeln till att vi på TUI ska fortsätta vara en attraktiv arbetsplats för unga talanger i framtiden ligger i att förstå och anpassa sig till deras behov och förväntningar. Detta kommer fortsat att inkludera områden som

Flexibla arbetsvillkor: Unga talanger värdesätter flexibilitet, både när det gäller arbetstider och möjligheten att arbeta på hybrid – vart även kontoret och värdet att ses är viktigt samt uppskattar arbetsgivare som bidrar till en sund balans mellan arbete och fritid.

Positiv samhällsutveckling: Vi kommer fortsat visa mer engagemang i hållbarhetsfrågor och socialt ansvarstagande.

Utvecklingsmöjligheter: Att fortsätta erbjuda tydliga karriärvägar och möjligheter till personlig utveckling är avgörande för att attrahera och behålla unga talanger. Detta erbjuder vi och ska utvecka oss mer inom vår områden för mentorskap, utbildningsprogram och möjligheter att ta på sig nya utmaningar inom företaget – som redan idag är en av dom sakorn vi är bra som men fortsatt kan utvecklas.

Juryns motivering:

“Genom ett långsiktigt och strategiskt engagemang har TUI lyckats skapa tydliga och bestående resultat, vilket har gjort dem till en inspirationskälla för alla som är aktiva inom employer branding. Deras insatser speglar ett genuint engagemang för att bygga ett starkt och attraktivt arbetsgivarvarumärke. TUI tilldelas därför priset Årets Förebild inom Employer Branding för sitt inspirerande och föredömliga arbete inom området.”

Processen för årets nomineringar:

1. Vem som helst har kunnat nominera till nomineringskommittén under våren 2024.

2. Nomineringskommittén granskar alla nomineringar och utser de slutnominerade i varje kategori. Dessa presenterades den 23e september på karriarforetagen.se.

3. Juryn utsåg vinnare för varje pris och kategori den 9e oktober på Stora Karriärdagen.

Nomineringskommittén:

Patrik Wigton, Styrelseordförande
Boris Nordenström, Jurymedlem
Stefan Astesana, Expertpanel

Karriärföretagens Jury:

Charlotte Hågård
Torgny Johnsson
Boris Nordenström
Anna Dyhre

Läs mer om TUI! »

Gå med i Karriärnätverket för att inte missa fler nyheter.

Gå med »
08-600 18 00 Skriv till oss