Pineberry är ett av Sveriges ledande företag inom digital marknadsföring. Vi brinner för att öka kunskapen inom vår bransch. Nu vill vi belöna en student som bidragit med nya kunskaper till vårt ämnesområde.
Pineberrys uppsatsstipendium delas ut till den bästa uppsatsen inom ämnesområdet digital marknadsföring. Stipendiet är värt 10 000 kr och delas ut en gång per år. Sista ansökningsdag är 30:e september 2025 för uppsatser gjorda under läsåret
Vem kan söka?
Stipendiet kan sökas av dig som skrivit C- eller D-uppsats vid en högskola eller ett universitet i Sverige under det gångna läsåret.
Stipendiet ges till den bästa uppsatsen inom ämnesområdet digital marknadsföring. Uppsatsen får men behöver inte handla om något av de områden Pineberry är verksamma inom, det vill säga sökmotoroptimering, Google Ads, Facebook-annonsering eller Amazon Advertising. Författare till uppsatser som berör digital marknadsföring ur ett vidare perspektiv är lika varmt välkomna att ansöka.
Hur utses vinnaren?
Vinnaren utses av en jury som består av Björn Bydén, Katarina Fredén, Ricci Chan-Udom, Rebecca Oldfield och Michael Wahlgren som alla är medarbetare på Pineberry. Juryn kommer utse den uppsats de bedömer bäst bidragit med nya kunskaper inom digital marknadsföring. Vi bedömer uppsatserna helhetsmässigt, där kreativitet, nyskapande och välskrivet, gediget jobb lönar sig. Enbart bidrag inskickade innan tidigare kommunicerad sista ansökningsdag kommer tas i beaktning). Juryns beslut går inte att överklaga.
Gå med i Karriärnätverket för att bli meddelad när ansökan öppnas!
Gå med!